Update i forbindelse med sæsonstart

12. april 2024 kl. 11:54

Nogle af vores hold er allerede startet op med turneringskampe. Flere kommer til her i weekenden samt i næste uge, og de yngste følger trop sidst på måneden.

Status er, at vi til denne forårssæson i alt har tilmeldt 51 hold - 9 seniorhold samt 42 ungdomshold. Seniorholdene fordeler sig med 3 kvinde hold og 6 herre hold. På ungdoms siden fordeles holdene nogenlunde på samme måde. Glædeligt er det især, at vi fra U14 og ned (yngre) har hold i alle rækker for både piger og drenge. En målrettet indsats gennem de sidste par år har givet et godt udbytte, hvilket vi er utroligt stolte af.

Vores medlemstal i 2023 var 653, og vi har en forventning om, at det ikke bliver mindre i år. Vi oplever især en tilvækst fra bunden af. Eksempelvis kan det nævnes at vi i øjeblikket har 25 U6 drenge samt 18 U6 piger som har lyst til at spille fodbold.

En dedikeret indsats, fra ikke mindre end 69 trænere, giver grobund for den forsatte udvikling af vores fælles forening. Nogle trænere er endda aktive på flere hold. Ligeledes er der også mange som tager del i bestyrelses- samt andet udvalgsarbejde. Sidst, men bestemt ikke mindst, har vi stadig vores C-hold som hver mandag mødes, og i samarbejde med inspektør Ole Kusk, hjælper til med praktiske gøremål.

Som ovennævnte antyder er vi inde i en positiv udvikling. Den er ikke kommet af sig selv, men med rigtig mange aktive frivillige ledere og trænere, som uge efter uge bruger mange timer, på at optimere forholdene for vores unge mennesker - en kæmpe tak skal lyde til jer alle for indsatsen, og vi håber, at i alle stadig har lyst til dette store arbejde.

Udviklingsmæssigt kommer vi aldrig helt i mål. Det er en løbende proces, hvor vi jævnligt tilpasser, både de fysiske rammer samt de forskellige tilbud både på, men så sandelig også udenfor banerne.

Med ønsket om, at i alle vil få en masse gode oplevelser, ønskes alle en rigtig god sæson.